Koulutukset
Osallisuuden ja merkityksellisyyden synnyttää aito kohtaaminen, aktiivinen ajattelu sekä välitön vuorovaikutus.
Merkitysten® 5+1 koulutuspäivä
Kouluttaja tulee sovittuna päivänä luokkaan,
kohtaa oppilaat ja käytännössä näyttää mitä
kokonainen toiminnallisuus ja ajattelun aktivointi helpoimmillaan on.
-
5-vuotiaiden VISKARI-ryhmä
esi- ja alkuopetukseen
luokille 3-6
erityisopetukseen ja pienluokkiin
yläkouluun
-
Inspiroivan koulutuksen myötä opettajat saavat pedagogisen mallin sekä rohkeutta lisätä opetukseensa matalan kynnyksen toiminnallisuutta.
Sovitaan koulutuspäivä ja päivään osallistuvat luokat tai ryhmät (5 kpl).
Kouluttaja ja opettajat sopivat päivän oppituntien aiheet etukäteen.
Kouluttaja saapuu koululle sovittuna päivänä ja pitää oppitunnit.
Oppituntien jälkeen kokoonnutaan yhteen ja reflektoidaan päivän anti.
-
Kokonaisluvut
Lukumäärä, hajotelmat, vertailu, luokittelu, laskutoimituksetMurtoluvut
Käsite, vertailu, laskutoimituksetDesimaaliluvut
Käsite, vertailu, laskutoimituksetProsentti
Käsite, laskutoimituksetPeruslaskutoimitukset
Yhteen-, vähennys-, kerto- ja jakolaskuLausekkeet ja yhtälöt
Yhteenlaskettavat, termit, sieventäminen, ratkaisu, laskujärjestys
-
Saavutettavuus
Koulutus tulee opettajan luokkaan.Vaivattomuus
Ei sijaiskuluja tai -ohjeita. Kollegan ei tarvitse hoitaa OVO:na. Opettaja välttyy sijaispäivän jälkipyykiltä.Hauska ja opettavainen matikantunti myös oppilaalle
Merkitysten® koulutus tuottaa oppilaissa oppimista ja on erilainen, kuin normitunti.Kohtaa arjen
Koulutus kohtaa oppilaat ja oppimisen haasteet juuri sellaisina, kuin opettajakin ne päivittäin kohtaa.
Päivä pitää sisällään yllätyksiä, oppilaiden kasvatusta, aitoa kohtaamista ja tunnetta.
Viskarit, eskarit, alkuopetus, 3.luokka, 4.luokka, 5.luokka, 6.luokka, erityisopetus, yläkoulu ja ammatillinen opetus
Kyllä. Konkretia ja toiminnallisuus kehittää kaikkien ajattelua
Ymmärrys synnyttää iloa ja motivaatiota oppilaalle ja työn merkityksellisyyttä opettajalle.
Kouluyhteisössä tapahtuvia asioita
+ tieto ja osaaminen toiminnallisista menetelmistä kasvaa
+ tieto matematiikan didaktiikasta kasvaa
+ opi oppilaistasi uusia asioita, kun näet sen "sivusta"
+ oppiainerajat ylittävä osaaminen paranee
+ koulussa puhutaan “edes yhtenä päivänä” myös pedagogiikkaa (saatu palaute)
+ suoraan arkeen ja omaan luokkaan liittyviä apuja ja uusia ajatuksia
+ opettajat innostuvat ja saavat arkeensa energiaa